سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 اثر بازاریابی درونی، تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی بر بازارگرایی

قسمتی از متن پایان نامه :

چکیده

 

موفقیت سازمان های خدماتی در راستای فعالیتهای بازارگرایی مستلزم این می باشد که تعهد کارکنان تضمین گردد. یکی از راه های دستیابی به چنین تعهدی، اجرای برنامه های بازاریابی داخلی می باشد. با در نظر داشتن اهمیت بازاریابی داخلی و بازارگرایی پژوهش حاضر کوشش دارد تا ارتباط بین دو متغیر را با در نظر داشتن تأثیر واسطه ای تعهد و رفتار شهروندی سازمانی مورد مطالعه قرار دهد و به این سوال که عواملی همچون بازاریابی داخلی، تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی تا چه اندازه بر موفقیت بازارگرایی تاثیرگذار می باشد؟پاسخ دهد. در این راستا  118 نفر از کارکنان بانک توسعه تعاون استان اصفهان نیز به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. داده های مورد نیاز از طریق ابزار پرسشنامه (چهار پرسشنامه بازاریابی داخلی فورمن و مانی (1995)، تعهدسازمانی آلن و می یر (1991)، رفتار شهروندی اورگان و کانوسکی(1996) و بازارگرایی نارور و اسلاتر (1990)) جمع آوری گردید. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه با بهره گیری از نظرات تخصصی اساتید و پایایی پرسشنامه نیز با بهره گیری از روش محاسبه آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت. داده های جمع آوری شده از طریق دو نرم افزار SPSS19 و  Lisrel 8 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج حاصل از این تجزیه و تحلیل نیز بیانگر ارتباط مثبت و مستقیم بازاریابی داخلی با تعهد و رفتار شهروندی، و تعهد و رفتارشهروندی با بازارگرایی بود. همچنین ارتباط بین بازاریابی داخلی و بازارگرایی- تعهد و رفتارشهروندی- و تأثیر میانجی گری متغیر تعهد و رفتار شهروندی در ارتباط بین بازاریابی داخلی و بازارگرایی مورد تائید قرار نگرفت.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

اهداف پژوهش :

هدف اصلی

  • تعیین ارتباط میان بازاریابی داخلی و بازارگرایی شعب بانک توسعه تعاون استان

 

اهداف فرعی

  • تعیین اندازه تعهد سازمانی در شعب بانک توسعه تعاون استان
  • تعیین اندازه رفتار شهروندی در شعب بانک توسعه تعاون استان
  • سنجش اثر میانجی گری تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی بر ارتباط بین بازاریابی داخلی و بازارگرایی در شعب بانک توسعه تعاون استان
  • سنجش ارتباط بین سطح بکارگیری بازاریابی داخلی و رفتار شهروندی سازمانی در شعب بانک توسعه تعاون استان
  • سنجش اثر میانجی گری تعهد سازمانی بر ارتباط بین بازاریابی داخلی و رفتار شهروندی سازمانی
  • سنجش رابط بین سطح بکارگیری بازاریابی داخلی و تعهد سازمانی
  • سنجش رابط بین تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی
  • سنجش رابط بین تعهد سازمانی و بازارگرایی بانک
  • سنجش اثر میانجی گری رفتار شهروندی سازمانی بر ارتباط بین تعهد سازمانی و بازارگرایی
  • سنجش ارتباط رفتار شهروندی سازمانی و بازارگرایی در شعب بانک توسعه تعاون استان